diumenge, 30 de desembre del 2007

Tió de Nadal! (Article de la setmana del 31 de desembre al 6 de gener)


Diumenge dia 23 de desembre, un dia abans de vigilia de Nadal passejava pel carrer gran del poble i, xino xano vaig tenir l’oportunitat de veure cagar de prop, el Tió més gran de Catalunya. I si no el més gran... dels més grans. Quin gegant per l’amor de Déu. A la vida havia vist una cosa semblant.
El Tió que els nois i noies de l’esplai l’Estel van fer cagar a tots els nens i nenes que si apropaven era de dimensions gegantesques. Encara m’hen faig creus de com podien portar allò amunt i avall?!
Per quants nens va cagar? Per uns 400 o 500 nens? Mare meva quina gentada.
Als meus ulls, vaig trobar molt reconfortant aquell espectacle. En un poble, (i entorns) cada cop més absorvit per una cultura única i on els Pares Noëls fan de les seves als balcons, trobar una escletxa de tradició i a més a més tant espectacular com aquella em va alegrar el matí. I, que bé que Siguem els de Ripollet que tinguem aquest Tió tant gros!
Quina cara de joia posaven els nens i nenes i quina paciència dels organitzadors per encabir a tanta gent i tant ansiosa per poder fer cagar el Tió.
Em va semblar escoltar que aquell diumenge era el que en feia 26 que l’entitat sortia a fer cagar el Tió amb tots els xics i xiques del poble. Això té molt de mèrit, però encara té més mèrit mantenir el somriure del seu gran i colrat Tió al llarg d’aquests anys així també com de la mainada que hi passa any rere any.

A la tarda però, tocava anar a veure el partit...