dimarts, 30 de setembre del 2008

L’art al carrer o les cagades... artístiques sota la sabata!



Ja fa força temps vam treure en aquestes ratlles el tema de l’art al carrer. Allò que comentavem d’aquell art que, fa uns quants anys s’havia començat a gestar a les grans ciutats, d’aprofitar la realitat que ens brindava la ciutat per fer-ne art en detriment de les pintades/guixades barrueres sense sentit.
Una paret en mal estat, un tros de mobiliari urbà o un pedaç de terra és vàlid per fer-ho i per donar colorid i vida a un espai mort de ciment.
A Ripollet hi havien hagut petites inciatives en aquest sentit però fa temps que no en trobem. La xarxa però dóna molt de si i podem trobar pàgines com http://www.banksy.co.uk amb dibuixos impressionats fets als mateixos carrers d’Estats Units. Un autèntica joia d’aquest món.
Fa temps vaig estar de viatge per Granada i també m’en vaig trobar allà. Us els penjaré al bloc que per cert, a partir d’aquesta setmana tornarà a funcionar a tot gas.
Aprofitem l’avinentesa també per demanar-vos que el fullejeu, que us el mireu, que i n’opineu. Ben segur que quan passegeu per Ripollet se us acudeixen temes diversos. A mi, a primera vista se m’acudeix que carai passa amb les tifes dels gossos. Més que res perquè fa poc en vaig trepitjar una i no em va fer molta gràcia. Que portavem una temporada molt bona i ara, ja i tornem. Fins i tot hi ha gent que anomena segons quins carrer com els “carrer de la merda”. Alguns trams del carrer Monturiol, o del Carrer Sant Sebastià o Sarrià de Ter fan autèntica llàstima i pudor.
Sembla que s’està perdent aquell hàbit de passejar el gos amb la bossa de plàstic. Per cert, i el Policia Verd? I l’ordenança del Medi ambient? No seria això competència seva?
La solució serà sortir mentalitzats al carrer i preparar-se per fer la cursa d’obstacles allà on ens dirigim.

Bon cap de setmana i molta merda (com se sol dir al teatre!)