divendres, 16 de novembre del 2007

Els que en fan 50! (Article de la setmana del 12 al 16 de novembre)

De tant en tant a la Revista apareixen anuncis sobre la Festa dels 50 anys. D’entrada no tenia ni idea de que si feia i qui la organitzava; més aviat no entenia res de res. Tots els que fan 50 anys a Ripollet estan convidats a una festa? Qui la monta? Quan i on? Moltes qüestions em venien al cap fins que al final vaig acabar preguntant que era allò.
Renoi quan m’ho van explicar, gairebé no m’ho podia creure. Resulta que, gent que enguany faria els 50, s’autoorganitza per montar un esdeveniment amb els veïns i veïnes del poble que tinguessin ganes de celebrar-ho i evidentment en fecin la cinquantena.
Arran d’això, una de les meves preguntes fou: - La gent que ho prepara i munta l’esdeveniment sempre son gent diferent, perquè ningú compleix 50 anys dos cops a la vida. Per tant, sempre hi ha gent disposada a preparar aquesta efemèride? Em vaig quedar parat de la gent que de manera voluntària any rere any desenvolupa aquesta tasca.
Segurament hi haurà gent que pensarà que tan sols és una festa, un sopar entre amics on s’ho passen bé ells i ja n’hi ha prou. Pel contrari, he intentat veure aquest tema des d’una altre prisma. Jo i veig altruisme, valor humà, fraternitat, bon veinatge, desenvolupament comunitari, autogestió i molt bon rotllo a l’assumpte. Preparar, muntar, fer la festa i després recordar els grans moments... tot un procés que fa créixer a les persones i les fa sentir ben vives.
És complicat veure exemples tant positius com aquests i crec que calia comentar-los perquè tots els veïns i veïnes del poble ho sapiguem. Així que ja ho sabem, si aquest any o en propers anys feu la cinquantena, tenim la oportunitat de celebrar-ho tots plegats.

Felicitats per l’aniversari i que en siguin molts més (De festes i d’anys, es clar!)